Frequently Asked Questions

För events som bokas genom Klara

 

Kan jag boka ett event via mail?

Nej, all bokning sker genom bokningssystemet. Du hittar mer info under respektive event i kalendern.

Hur gör jag för att avboka min plats?

En avbokning förutsätter att sista tid för avbokning inte har passerat (24 eller 48h innan - står i din bokningsbekräftelse). För att göra en avbokning klickar på "hantera din bokning" som du hittar i din bokningsbekräftelse som du fick på mailen i samband med att du gjorde din bokning alt. loggar in på din profil på bokningssystemet www.timecenter.se Vid bokning lämnade du en betalningsgaranti och pengar skulle ha dragits alt faktura skulle ha skickas ut vid sista tid för avbokning (24 eller 48h innan - står i din bokningsbekräftelse). I och med en avbokning som sker enligt ovan raderas den betalningsgaranti du lämnade vid bokning eller om du valde faktura så kommer den annulleras omedelbart och inte skickas ut till dig. 

Sista tid för avbokning har passerat och jag kommer inte kunna delta, vad kan jag göra?

Du har möjlighet att överlåta din plats till annan person. Skicka i sådana fall ett mail med ämnet "ersättare event" från den mailadress du bokat med info om vilket event och datum det gäller samt namnet på den person som ersätter dig till klara(a)klaraohlen.se - observera att du som bokat behöver fullfölja betalning enlighet med bokningsreglerna du godkänt vid bokning.

När sker betalning?

Vid bokning lämnar du en betalningsgaranti, du lämnar kortuppgifter eller väljer fakturabetalning. Vid tiden för sista avbokning (24 eller 48h - står i din bokningsbekräftelse) så görs själva betalningen och du får ett kvitto på mailen alt faktura skickas ut. All betalning sker via Klarna.

Jag vill boka plats för flera personer men bokningssystemet tillåter inte det, vad gör jag?

Varje event har ett maxantal per bokning i bokningssystemet, oftast 2-3 personer. Är det ett tag kvar till eventet (3+ dagar) går det bra att maila Klara så hjälper hon dig. Är det kort inpå rekommenderas att du bokar i olika personers namn, dvs. gör två eller flera separata bokningar, det går också bra att maila Klara men när det är nära inpå kan inte mailsvar garanteras.

Jag har bokat flera platser i samma bokning och önskar avboka en av dom, hur gör jag?

Tyvärr är bokningssystemet inte så smart så att det går att göra :( Du behöver avboka din befintliga bokning och göra en ny för de personen som fortfarande vill delta. All avbokning förutsätter att det sker innan sista tid för avbokning (24 eller 48h - står i din bokningsbekräftelse). I och med en avbokning som sker enligt ovan raderas den betalningsgaranti du lämnade vid bokning eller om du valde faktura så kommer den annulleras omedelbart och inte skickas ut till dig. Se hur avbokning sker ovan.

Jag vill vara med på ett event, när är sista tid för bokning?

Det beror på, för vissa event kan du boka fram till start, för vissa event stänger bokning ett par timmar innan eventet - finns det bokningsbara platser i bokninfsystemet går det att boka en plats :) Säkrast är såklart att boka din plats senast 24h innan.

Skulle du inte få svar på din fråga ovan maila Klara på klara(a)klaraohlen.se